Image

Ciguns un taidzi

Ciguns un taidzi ir pašattīstības un pilnveidošanās prakses, kas radušās Senajā Ķīnā. Ciguns ir Ķīnas medicīnas sastāvdaļa, un arī Latvijas Veselības ministrija to ir atzinusi par medicīnas tehnoloģiju. Trīs dārgumi, uz kuriem balstās ciguna un taidzi vingrošana: doma, elpa, kustība kā vienots veselums, vienotā CI enerģijas plūsmā.

Ciguns ir holistiska sistēma, kuras mērķis ir sasniegt un uzturēt veselību. Tā ietver sevī vingrošanu, elpošanas vingrinājumus un meditācijas praksi, atslābinot muskuļus un atbrīvojoties no stresa. Ciguns – tās ir vienmērīgas, kontrolētas kustības, elpas un domu kontrole. 

Taidzi ir veselību uzlabojošs elpošanas un fizisko vingrinājumu komplekss, kura mērķis ir maksimāli palielināt iekšējās enerģijas kontroli. Ideāla elpošana sasaista cilvēku neredzamā savienojumā ar Visumu, tāpēc tai ir svarīga nozīme ne tikai fiziskajā, bet arī garīgajā veselībā.

  • Ciguna un taidzi praksei nevajag iepriekšēju sagatavotību, tās var pildīt arī cilvēki ar ierobežotu funkcionalitāti
  • Ciguna un taidzi vingrojumi nav traumatiski, nepastāv riski atkārtoti savainoties
  • Apgūtos elpošanas vingrinājumus var izmantot ikdienas dzīvē, atbrīvojoties no stresa un spriedzes.
Kad nepieciešams ciguns un taidzi?

Ciguna un taidzi elpošanas tehniku galvenais uzdevums ir novērst slimības, panākt cilvēka harmoniju ar pasauli un sevi, atbrīvoties no stresa un nervozitātes. Veicot vingrinājumus, tiek panākts iekšējs, dabisks atpūtas stāvoklis, atjaunojas diafragmas kustīgums, mazinās slodze uz sirdi. Regulāru nodarbību rezultātā:

  • tiek stiprināta sirds un plaušas;
  • paaugstinās garīgās un fiziskās spējas, uzlabojas koncentrācija;
  • līdzsvarojas emocijas, atbrīvojas no pārslodzes un bezmiega;
  • palielinās ķermeņa izturība pret dažādām infekcijas slimībām;
  • uzlabojas nieru, liesas, nervu sistēmas, elpošanas un gremošanas orgānu darbība;
  • tonizējas muguras un augšstilbu muskuļi;
  • normalizējas locītavu, mugurkaula un visu ķermeņa sistēmu stāvoklis.
Kā notiek ciguna un taidzi nodarbības?

Ciguns ietver vienkāršas pozas un kustības, kam nav nepieciešama pārmērīga stiepšanās un locītavu kustīgums. Tās var izpildīt arī persona ar fiziskiem ierobežojumiem. Dinamiskā daļa ietver ķermeņa pagriezienus, pieliekšanos, pietupienus, roku kustības. Paceļot rokas, mugurkauls tiek izstiepts un izlīdzināts. Pagriezieni un pieliekšanās no vienas puses uz otru attīsta muguras lokanību. Tā kā kustības ir plūstošas ​​un līganas, ciguns ir piemērots jebkurā vecumā.

Ir pieejamas arī ciguna nodarbības baseinā.

Taidzi vingrinājumi ir līgani, vienmērīgi, izpildāmi secīgi cits pēc cita, tikai tad tiem ir dziedinošs efekts. Taidzi vingrošanas veikšanai ir svarīgi panākt pilnīgu relaksāciju, kustības notiek bez sasprindzinājuma un piepūles. Visi enerģijas kanāli tiek atvērti tikai tad, kad cilvēks ir atslābinājies, atbrīvojies no nevajadzīgām domām un nomierinājies. Taidzi nodarbības nedrīkst veikt šādos gadījumos:

  • ir paaugstināta ķermeņa temperatūra;
  • grūtniecības 1. trimestris;
  • akūtas slimības un hronisku slimību saasinājums;
  • bērniem līdz 6 gadu vecumam.

Kā sagatavoties ciguna un taidzi nodarbībām?

Nav nepieciešama īpaša sagatavošanās, īpašas zināšanas vai prakse. Apmeklējot ciguna un taidzi praksi, vēlams izvēlēties ērtu apģērbu no dabīgiem materiāliem.

INFORMĀCIJA PAR PIERAKSTĪŠANOS VCA

Ciguns un taidzi notiek kā grupu nodarbības. Tas ir maksas pakalpojums, kura saņemšanai nav nepieciešams nosūtījums.
Pacientiem ar veselības apdrošināšanas polisi pakalpojumus apmaksā atbilstoši veselības apdrošināšanas programmas nosacījumiem.